
Fotografia produktowa w domu
Fotografia produktowa w domu
Fotografia produktowa w domu może być pracą zarobkową, kreatywną odskocznią po pracy a nawet może pozwolić się odstresować i zarobić. Zamiast ogródka zen gdzie drobnymi grabkami czeszemy piasek, możemy zbudować kreatywny “plan zdjęciowy” dla naszych produktów. Może nie zastąpi to terapii a może pomóc i na pewno nie zaszkodzi i da bardzo skuteczny upust naszej kreatywnej energii. Zdjęciami możemy doriabiać, robić to jako pasja, hobby albo po prostu robić takie zdjęcia dla siebie lub na fejsbuczka czy inne instagramy.
Co to fotografia produktowa ?
Fotografia produktowa ma na celu przedstawienie danego obiektu, produktu w jak najlepszym świetle. Dosłownie i przenośni. Zdjęcia do katalogów będą zazwyczaj prostymi fotografiami tzw. packshoty w namiocie bezcieniowym na białym tle. Do tego dochodzi bardziej kreatywna część czyli ukazywanie produktu w kontekście wykorzystania jak np. nóż podczas grilla. Możemy też robić zdjęcia w kreatywny sposób z aranżacją tła gdzie ten nóż będzie miał swoje zdjęcie w kuźni u kowala.
Po co robić zdjęcia produktów ?
Kreatywność to dla mnie główny argument. Można bardzo szybko zobaczyć rezultaty i w łatwy sposób wpłynąć na nasz końcowy efekt. Tutaj oczywiście pomysły to czysta dowolność. Możemy fotografować to na wszystkie, najróżniejsze sposoby.
Ćwiczenie zmysłu kompozycji to drugi argument. Każdą fotografię możemy oceniać od strony technicznej oraz subiektywnej. Jeżeli mamy idealnie dograne światło, obiekt jest w kadrze ostry to jest to tylko połowa sukcesu. Zdjęcie powinno mieć to “coś” czego nie ujmiemy w konkretne wartości czyli kolorystyka, kompozycja, równowaga kadru czy kontekst w jakiego sąsiedztwie fotografujemy dany obiekt.

Jak to zrobić w domu ?
Fotografia produktowa w domu – trzy najważniejsze rzeczy o jakich należy pamiętać :
Łączny czas: 2 godziny i 15 minut/y
Temat sesji produktowej, zdjęcia
Znajdźmy temat przewodni sesji i styl. Tematem zdjęcia butelki piwa może być grill ze znajomymi albo po prostu zdjęcia samego produktu w browarze.
Rekwizyty i akcesoria
Koszulki z motywem rybackim fotografujmy w otoczeniu komplementarnych rekwizytów : wędek, przynęt, żyłek i akcesoriów wędkarskich aby oddać klimat i ukazać gdzie ta koszulka nam się przyda. Akcesoria możemy znaleźć w kuchni, piwnicy, starym kartonie.
Tekstury
Wyraźnie widoczne tekstury w kadrze dodadzą zdjęciu soczystości i uwypuklą kadry. Będą też wyglądały bardzo ostro na zdjęciu i zwrócą uwagę na detale. Stare pocztówki są tutaj świetną opcją.
Głębia ostrości
Warto przemyśleć głębię ostrości. Płytka głębia zapewni nam efekt bokeh, jeżeli zadbamy o tło co zdecydowanie doda atrakcyjności do jakichkolwiek zdjęć biżuterii i podkreśli odpowiednio kontekst produktu.
Uwaga na refleksy !
Musimy być bardzo ostrożni podczas robienia zdjęć wypolerowanych, szklanych powierzchni, które mogą odbić obraz. Warto mieć duży softboks, problemu opisane szerzej tutaj.
Przykładowe zdjęcia domowej roboty !
Poniższe zdjęcia pochodzą z sesji produktowych mojego pomysłu. Czarna fotografia produktowa to był temat dla perfum Lalique Encre Noir. Dla pierścionków sesja miała na celu ukazanie biżuterii w jesiennym klimacie. Zielone pierścionki i zielone kolory. Słoneczniki miały być w prostszej koncepcji. Do tego zdjęcia z “planu zdjęciowego” na końcu wpisu.
Podsumowanie
Dla każdego kto ma własny mały biznes robienie zdjęć powyżej przeciętnej na pewno pomoże. Każdy lubi porządnie zrobione kadry i profesjonalnie wyglądające zdjęcia ponieważ przekłada się to na widok i odczucia odnośnie produktu. Fotografia produktowa to umiejętność i wiedza, że lepiej wiedzieć i nie potrzebować niż potrzebować a nie wiedzieć.
Inspiracje i przykłady TUTAJ.
Fotki


2 komentarze
echodakowska
Dzień dobry,
Czy może Pan zdradzić gdzie zakupił te przepiękne pierscionki? W kształcie słonecznika i róży, zakochałam się w nich…
Pozdrawiam
Piotr
Cześć . musisz szukać na sieci – allegro albo aliexpress. Hasła słonecznik i róża 🙂 niestety więcej nie pomogę mam je od lat 🙂