Fotografia produktowa pozwala firmom “przekonać nas”, że ICH produkty są najlepsze. Nie ma co ukrywać 😉 Warto wiedzieć jak my możemy się pochwalić na sieciach społecznościowych naszym najnowszym obiadem. Nie za boli a zawsze będziemy wiedzieć więcej.
Pamiętaj o świetle – naturalnym, nie używaj flesza, chyba, że nie masz światła, i przez to wyboru.
Płytka głębia ostrości – zapewnia skupienie na temacie, np. roztopionym przepysznie serze.
Kompozycja ! Spróbuj zrobić zdjęcie, z dołu, z góry, płasko z profilu.
Wykadruj widok całości, dobrze jest pokazać ciekawe tło, które uzupełnia pierwszy plan.
Dodaj parę słów na temat tego “Co to K… jest ?”
Graj kolorami, zielony z niebieskim słabo pasuje, ale zielony z czerwonym już lepiej.
PAMIĘTAJ ! Ktoś to zobaczy to zdjęcie powinien poczuć łakomstwo 😉
Przykłady fotek :
Białe rozmyte tło. Niska głębia ostrości, tło to białe prześcieradło, rogi zdjęcia poprawione w post produkcji. Podkręcony nieco kolor żółty , aby wzrok skupiał się na burgerze. W tle butelka wina dla urozmaicenia tła. Ostro kolory – żółty i czerwony sprawiają, że burger wygląda zdecydowanie apetyczniej.Kolejny przykład niskiej głębi ostrości. Tutaj zielony również podkręcony ale szczerze, na patelni jarmuż po delikatnym zblanszowaniu nabiera cudownego jasnego zielonego odcienia. Woda na liściach odbija światło co sprawia, że wygląda to bardzo smakowicie.Fotografia produktowa rodem z piekarnika. Czasem fotografia produktowa, jedzenia to nie jest po prostu studio i namiot bezcieniowy, który sam dopiero sobie zakupię. W piekarniku efekt “ciepła i domowego ogniska” ma oddawać światło o bardzo ciepłej barwie. Jak zawsze płytka głębia ostrości oddaje nam dokładnie temat czyli pieczony burger.Prawie zdjęcie makro. Obiekty bardzo blisko potrawy, milimetrowa wręcz głębia ostrości. Jest to jarmuż smażony z mozarellą i orzechami. Tutaj można powiedzieć, że trochę za płytko jest zrobione zdjęcie. Widoczny jest też bokeh i rozmycie odbitego światła.