Fotografia produktów w aranżacji

dnia

Fotografia produktów w aranżacji ma na celu umiejscowienie danej rzeczy w znanym nam środowisku przez dodanie kontekstu do produktu przez co łatwiej będzie na podjąć decyzję o jego kupnie 😉 Pamiętajcie, fotografia produktowa ma na celu SPRZEDAĆ przedmiotu.

Poniżej przemyślenia o tym jak zrobić kreatywne zdjęcia produktowe z zaprojektowaniem tła i kompozycji. W tym wpisie opis aranżacji i procesu dobierania elementów kadru dla konkretnych produktów. Elementy kompozycji to zazwyczaj zwykłe przedmioty albo miejsca gdzie fotografować będziemy dany przedmiot.

To co należy pamiętać podczas aranżacji sesji produktowej to to, że kontekst i przestrzeń umiejscowienia przedmiotu ma pozwolić na łatwiejsze zdecydowanie czy możemy z tego produktu lub przedmiotu skorzystać. W jaki sposób sprawi, że nasze życie będzie lepsze ? Dzięki temu łatwiej będzie obserwatorom podjąć decyzję o zakupie.

Poniżej przykłady jak wygląda “kompozycja” i co jest bazą do uzyskiwania ostatecznych fotografii :

Pomysł na zdjęcia

Wyobraźcie sobie najnowszy otwieracz do piwa, który podczas grilla sam sprząta kapsle. My nie musimy nic robić i zawsze możemy otworzyć piwo ładnej dziewczynie albo koledze. Teraz tylko trzeba to ująć na zdjęciu 😉 Tutaj tylko sama “aranżacjajest najważniejsza i wymaga bardzo dużo pracy. Musimy rozpalić grilla, kupić wałówkę, zaprosić ludzi a potem jeszcze im ewentualnie zapłacić za zdjęcia albo podpisać umowę TFP jako naszym modelom i modelkom. No sporo roboty ale czego to się nie robi dla pieniędzy…

Pomysły na zdjęcia produktu w aranżacji jakie możemy zrobić w domu :

  • Zapałki, zapalniczka – przy ognisku
  • Nóż – wbity w stejka jakiego smażymy albo w pieniek w lesie
  • Bransoletki, wisiorki – ułożone przy rękawach, kołnierzu od koszuli
  • Guziki – rozsypane na spodniach, koszuli, dżinsie
  • Piwo – grill
  • Aparat fotograficzny – otoczony akcesoriami i zdjęciami

Pomysł na przedstawienie produktu może być najróżniejszy, im bardziej kreatywne i wykorzystujące ludzi tym lepiej. To będzie oznaczało, że ktoś posiada oraz i produkt oraz najlepiej żeby się uśmiechał jak to robi 😉 Klasyczne metody marketingowe i perswazji, żeby nie powiedzieć manipulacji, mają tutaj moc sprawczą i są wykorzystywane z pełną premedytacją. Typowym przykładem są nasycone kolory GoPro, które lubimy chociaż dobrze wiemy, że świat nie jest taki kolorowy jak na filmikach czy innych mediach społecznościowych.

Fotografia produktowa w aranżacji –
o czym pamiętać (najważniejsza część wpisu)

Poniżej przykładowe zdjęcia i kompozycje stworzone w domu w ramach praktyki dedykowane dla tego posta. Wszystko robione od zera.

Techniki fotografowania produktu w aranżacji :

  1. Płytka głębia ostrości
  2. Kompozycja
  3. Kadrowanie
  4. Linie w kompozycji
  5. Koloryzacja fotografii

Trzy elementy aranżacji i przedmiotów fotografii produktowej :

  1. Temat – wymyślcie temat produktu Piwo ? – Grill albo Pub.
  2. Tekstury – aby dawały efekt “wow” i dużej ostrości przy płytkiej głębi ostrości
  3. Rekwizyty – coś co doda kontekstu do produktu i kadru

Produkt : Aparat Zenit-E

Temat

Temat zdjęcia to przedstawienie aparatu Zenit-E. Pomysł na zdjęcie to była typowa kompozycja martwej natury. Czyli aparat i przedmioty jakie mogą nam się kojarzyć z jego używaniem i ukazywać upływ czasu oraz wiekowość urządzenia.

Fotografia produktu w aranżacji elementy kompozycji

Tekstury

Tekstury jakie chciałem uwidocznić na zdjęciu to przede wszystkim poszczególne elementy aparatu jak logo i nazwa oraz powierzchnia obiektyw Industara. Chociaż w rzeczywistości to tylko pokruszona farba bo obiektywy Industar i Helios są w zasadzie jak nowe. Jak zresztą sam aparat 😉 Efekt vintage wskazany.

Fotografia produktu w aranżacji przykład tekstur na obiektywie

Rekwizyty

Rekwizyty miały być typowo fotograficzne czyli pokrowiec na aparat, dmuchawa do lustra, filtry, inne obiektywy i brązowy plakat jako tło ale tło się trochę nie udało.

Produkt : Noże do stejków !

Temat

Noże do pysznych stejków ! Główny temat to w zasadzie nóż wbity w mięso. Dla podkreślenia loga, marki noża zastosowałem płytką głębię ostrości oraz wszystkie metody powyżej. Nie chciałem, aby jedzenie odciągało uwagę od ostrza. Również przełamanie koloru czymś dodatkowym jak czerwony sos działa według mnie bardzo dobrze – poza tematem przyciąga uwagę do innych elementów kadru.

Pamiętajcie, że fotografia produktów w aranżacji wymaga aktualnie “aranżacji“. Tutaj mamy sałatkę, sos pomidorowy, do tego mielony pieprz jak i całe jego ziarna skomponowane na drewnianej desce.

Fotografia produktu w aranżacji mięso stek i nóż do steku Richardson Sheffield 7 576x1024 - Fotografia produktów w aranżacji

Tekstury

Faktura noża czyli rękojeści oraz ostrza i nacisk na logo marki. W tle jedzenie jako po prostu kolorowe ładne tło. Przyprawy, zioła oraz wszystko co sprawi aby detale oddały zapach, aromat i prze soczysty oraz smaczny wygląd jedzenie. Mielony pieprz, ten w głębi ostrości (nie ma go za wiele) zdecydowanie dodaje “smaku” do fotografii.

Fotografia produktu w aranżacji mięso stek i nóż do steku Richardson Sheffield-2

Rekwizyty

Jedzenie ! Nie ma to jak zrobić dwa w jednym czyli wypasiony obiad i fotki produktowe na bloga i shutterstocka 😉 Do tego można dodać zestaw sztućców jeżeli posiadamy, ja w tym przypadku wykorzystałem tylko nóż – dedykowany do mięsa. Mięso przygotowane w sosie czekoladowym 🙂

Podsumowanie

Fotografia produktów w aranżacji daje sporo zabawy i daje możliwość aby wyzwolić swoją kreatywność. Możliwości aranżacji, kompozycji i kadrowania są nieskończone. Moim zdaniem świetne ćwiczenia fotograficzne aby rozwinąć w sobie zmysł “obserwacji” i “dostrzegania” kadrów , w skrócie podnosi to nam percepcję.

Spróbujcie w domu i dajcie znać na instagramie jak poszło 😉

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *